Algemene huurvoorwaarden

Beste huurder,

Ons gebouw kent een uniek concept waarbij BuBeClu voorziet in een standaard drankvoorraad die u dient te gebruiken. Het is dan ook niet toegestaan uw eigen drank te consumeren zonder voorafgaande toestemming van BuBeClu.

U bepaalt zelf wat u wel en wat u niet wilt gebruiken binnen ons gebouw. Zo wordt een feestje betaalbaar voor iedereen! Hiervoor zijn echter wel goede afspraken nodig die we met u vastleggen. U verklaart d.m.v. het overmaken van de vaste aanbetaling (borgsom) van minimaal €150,00 dat u deze voorwaarden hebt gelezen!

Het meenemen van eigen apparatuur of inhuren van derden die dit voor u regelen kan alleen met toestemming van BuBeClu.

Overige speciale wensen uitsluitend in overleg met de beheerder.

Cameratoezicht

Ons gebouw heeft cameratoezicht.

Reservering: Zonder een bevestigingsmail en betaling, welke automatisch wordt verstuurd na het volledig te hebben doorlopen van ons reserveringssysteem, aanvaardt de stichting geen aanspraak op mondelinge afspraken.

Uw reservering is definitief na ontvangst van de betaling.

Tarieven: Al onze tarieven zijn vrijgesteld van BTW.

Betaling:  De volledige huurprijs dient te zijn betaald uiterlijk 14 dagen voor de huurdatum.

De borgsom en eventueel teveel betaald verbruiksvoorschot, ontvangt u terug op de rekening nadat het gebouw en inventaris door de beheerder is gecontroleerd en akkoord is bevonden en er verder geen gegronde klachten zijn binnengekomen. Wij streven ernaar om dit binnen 14 dagen af te handelen. Huurder is op die avond verantwoordelijk voor het gebouw en de daar aanwezige spullen. Zaken die kapot gaan zullen op de borgsom in mindering worden gebracht of indien de schade meer bedraagt met de eindfactuur verekent worden. BuBeClu stelt zich niet aansprakelijk voor enerlei schade of diefstal die is ontstaan tijdens de huurperiode.

Annuleren: minimaal 14 dagen voor aanvang van uw feest. Daarna geldt: Indien men om dringende reden moet annuleren verliest men 50% van de borgsom, maar zullen geen verdere kosten in rekening worden gebracht. Wij kunnen u vragen om een bewijs te overhandigen. Annuleren binnen 14 dagen zonder dringende reden leidt tot algeheel borgsom verlies.

Verlies borgsom:

In de volgende gevallen behoud het bestuur van Stichting Participatiehuis zich het recht voor de borgsom niet terug te betalen:

  • Er is geconstateerd dat u zonder toestemming uw eigen drank hebt geconsumeerd;
  • Bij signalen dat er binnen is gerookt;
  • Bij signalen van drugsgebruik of andere verboden middelen;
  • Er ruimtes of zaken zijn gebruikt die u niet hebt gehuurd;
  • Ruimtes niet schoon zijn achter gelaten; (indien u zelf schoonmaakt)
  • Serviesgoed niet schoon is achter gelaten; 
  • Serieuze klachten door omwonenden en/of politie;
  • Een feest/activiteit later wordt afgesloten dan 02.00 uur;
  • Er geconstateerd wordt dat er alcohol is geschonken aan jongeren onder 18 jaar;
  • Er lichten zijn aangelaten en/of barkoelingen niet zijn uitgezet (NB. in de hal blijft er altijd een lichtpunt aan!);
  • De frituurpan is gebruikt terwijl u deze niet heeft gehuurd of geen gebruik heeft gemaakt van onze snacks.

Let op! Voor jongerenfeesten t/m 23 jaar gelden de volgende extra regels:

  • Iedereen moet een identiteitsbewijs kunnen tonen en daartoe ook bereid zijn;
  • Vanwege het hogere risico op schades of overlast is de waarborgsom € 250 euro;
  • Bij gebruik van onze complete dj set dient een ervaren dj aanwezig te zijn. Meld de naam van deze persoon + contactgegevens in uw mail;
  • Ouderlijk toezicht is vereist en zal de huurovereenkomst derhalve op naam van die ouder worden gesteld, die daarmee tevens eindverantwoordelijke is.

Op de dag van de activiteit:

Huurder haalt op het dagdeel voorafgaand aan het huurmoment, de sleutel op bij Cigo Lukas, Markt 71 in Wijk en Aalburg of bij Mikado, Aalburgsestraat 8 te Wijk en Aalburg onder vertoning van de factuur die u per mail hebt ontvangen. Bewaar uw factuur dus zorgvuldig. U levert de sleutel ook weer bij Cigo Lukas of Mikado in nadat u het gebouw schoon hebt achter gelaten.

Maakt u gebruik van de sleutelkast bij de voordeur dan dient u na afsluiten de sleutel terug in het kastje te doen, draai het wieltje van de sleutelcode een paar keer om.

De sleutel past op de deur aan de voorkant. Probeert u de (geluids) overlast voor omwonenden zoveel mogelijk te beperken en laat deuren en tussendeuren zoveel mogelijk gesloten. Bij binnenkomst ziet u links voor u een deur van de meterkast. Aan de binnenkant van die kast treft u een lijst aan waarop staat welke schakelaars waarvoor dienen. De sleutel mag u in het slot laten.

Indien u ervoor heeft gekozen zelf schoon te maken dient u de zaal, de hal + toiletten na afloop schoon achter te laten. Schoonmaken doet u direct aansluitend aan uw activiteit of de volgende ochtend voor 11.30 uur. Maak gebruik van de aanwezige checklist en teken die af! Maakt u schoon op zondag, houdt dan rekening met de buurt en laat deuren zoveel mogelijk gesloten. 

Er wordt vanuit gegaan dat de eventuele catering door de huurder zelf wordt verzorgd. In overleg kunnen wij dit voor u ontzorgen, informeer naar onze mogelijkheden.

BuBeClu beschikt over de benodigde hoeveelheid kopjes, glazen, borden, bestek etc. Het gebruik daarvan is in de prijs inbegrepen. Wat er is mag worden gebruikt mits schoon weer terug geplaatst in de desbetreffende kastjes/laden. U mag eveneens koffie en thee zetten met onze apparatuur. Ook de elektrische kookplaat, oven, magnetron, koelkast, vaatwasser en beamer mag u gebruiken. Dit alles is inbegrepen in de prijs van de zaalhuur. Een uitzondering is de friteuse. 

Voor de duidelijkheid hebben we een checklist gemaakt van wat wij verwachten na het gebruik van de ruimtes:

  • Vegen, stofzuigen, opruimen en dweilen van zaal, keuken, gang en toiletten.
  • Alle gebruikte spullen terug op de juiste plaats.
  • Bar schoonmaken (niet vergeten om onder de lekplaten schoon te maken)
  • Vuilnisbakken leegmaken.
  • Afwassen, afdrogen en opruimen gebruikte servies.
  • Aanrecht schoon achter laten.
  • Toiletpapier aanvullen.
  • Handdoeken en theedoeken vervangen in toiletten en keuken.
  • Buiten het gebouw nalopen en opruimen wat bezoekers hebben achtergelaten.
  • Loop de checklist na.

U kunt er ook voor kiezen de schoonmaak af te kopen.

Het gebouw dient uiterlijk om 02.00 uur gesloten te worden!

Wij wensen u een aangenaam verblijf in ons gebouw.

Het bestuur